Raften in Sidemen

7 april 2017

Onze nacht was redelijk kort wat betreft slapen.

Ieder moment denken aan de beestjes,gelukkig hebben we een muskietennet om ons heen,Hans heeft zich kapot gelachen,durf nog niet alleen naar de toillet te gaan...Dat wordt dan een probleem,dan maar niet eruit snachts ,al metval is het toch wel meegevallen,ben uiteindelijk toch in slaap gevallen,snachts Hans toch nog wakker gemaakt om te controleren of er geen beesten op de badkamer zijn.....Smorgens zijn we al vroeg wakker,we horen de geluiden van een moskee???Dit blijkt naderhand een tempel te zijn van een of andere sekte .We genieten even lekker van de rust op ons balkonnetje en drinken een lekker kopje nescafe,er is geen waterkoker,je moet hier met de koffiekan heet water gaan halen.Vandaag gaan we raften,ben wel be ieuwd,vindt het maar niks,maar wie weet valt het wel mee,het zijn zoveel mensen die dat doen.

We gaan eerst ontbijten,we krijgen vers brood,croissantjes,een uitgekozen ei en vers fruit en koffie of thee,dit moet je de dag vantevoren opgeven,je kan kiezen uit nasi of brood,koffie of thee,diverse soorten ei bij t brood,vers fruit of een sapje van vers fruit,het ziet er goed uit.we  vertrekken om 8.30uur.We zitten echt midden in de jungle en de bergen,allemaal mooi om te bekijken,je ziet er wel de armoede ,als we aankomen en ik naar beneden kijk heb ik nog altijd twijfels en denk er nog steeds aan om maar niet mee te gaan,dan beginnen ze de kabelbaan klaar te maken en zegt Dewa (voor de gein -achteraf)dat we zo naar beneden moetenOh nee zeg ik meteen,ik ga wel lopen,dat ga ik echt niet doen,het is zo hoog.Ook dat nog denk ik meteen,we wachten op onze begeleider,die komt iets later als gepland,als hij komt krijgen we meteen de uitrusting voor aan te doen,een zwemvest en een helm en we krijgen een peddel,daarna gaan we dan ik zeg  dat ik al ga lopen en dan blijkt dat we allemaal moeten lopen,haha,het is allemaal een beetje glibberig door de regen,wel mooi we lopen midden door de rijstvelden,ik heb best wel een beetje angst,maar goed,we krijgen onze instructies en als ik die hoor denk ik is het zo gevaarlijk dan?Nou ik moet zeggen in bet begin heb ik heel stil gezeten en het over me heen laten komen en vond het best wel leuk,er zijn wel plaatsen bij dat het iets beangstigend was maar achteraf is het allemaal meegevallen en heb en we flink gelachen,Hans is er zelfs 1x uitgevallen,we hebben 1x een stop gemaakt bij de waterval en daarna op t einde kregen we een lunch en konden we onze droge kleren aandoen,we hebben een gezellige dag gehad,we zijn erna weer richting hotel gegaan waar we tegen 16.uur aankwamen,we zijn nog even ih zwembad geweest en hebben er lekker even op een bedje gelegen,totdat er een paar druppels begonnen te vallen.We zijn gaan douchen en hebben lekker rustig op ons balkon gezeten en zijn tegen 19.uur gaan eten,daarna hebben we nog gezellig bij Gerrit en Dewa bij hun huisje gezeten.

1. Tamara:
    7 april 2017
    Wat leuk om te lezen Bianca nog veul sjpass!! Is jit angesj wie Kroatië wa hihihi xxx