Weeshuis Elisabeth 2

15 april 2017

Vandaag ga ik met Dewa en Vina winkelen.

Zoals  velen weten heb ik al mijn fooien gespaard,ook heb ik van veel klanten geld gekregen,wat in een potje ging.

Ik heb het zelf bijgevuld,alles bij elkaar voor 350,-Dat is heel veel geld voorhier.We gaan naar de Hardys.

Ik heb wel 4 karren vol,we kopen:

Rijst-olie voor te bakken,kroepoek,koekjes, melk,chocomelk,snoepjes,bami,nasi,siroop,ik koop voor ieder apart een kam,tandpasta en tandenborstel (gesponsord door Gerrit)een zeepje voor ieder,maandverband voor de meisjes,een tshirtje voor ieder,demensen in de supermarkt weten niet wat ze zien,we vragen of ze alles kunnen inpakken in dozen,het is er heel druk,iedereen is druk in de weer met de voorbereidingen voor de ceremonie Kuningan.

We staan lang in de rij en de cassiere is niet al te snel.Dewa wacht buiten en komt binnen kijken en schrikt als hij al die karren ziet.we laden alles in de auto,die zit helemaal vol.Ik koop voor hem ook wat boodschappen,aardappelenkopen ze bijna niet omdat die te duur zijn en geef wat olie en nog wat kroepoek voor af te bakken,als ik bij de bank nog wat ga omwisselenkrijg ik de briefjes van 20 en 10 terug,die zijn nieuw en kunnen ze niet???Vreemd,maar goed,als we terugrijden zetten we eerst Vina thuis af die voor haar man het eten moet verzorgen,dan rijden Dewa en ik naar t tehuis,we worden vriendelijk ontvangen door de leidster.

Dewa spreekt met haar en vraagt wat ik wil doen en wat hij haar kan zeggen,ik vertel dat ze mag  zeggen aan de kinderen dat ik dit voor hun allemaal kom  brengen,ik wil de tandenborstel,tandpasta,kan en zeepje persoonlijk geven,zodat ze allemaal weten dat dit voor hun zelf is,soms gebeurd het wel eens dat het dan weggelegd word,de tshirtjes worden door haar verdeeld later,ze verteld de kinderen dat dit allemaal voor hun is,lekkernijen ,eten,enz.

Dan laat ze hun een voor een komen,Dewawilt fotos makenen maakt vanieder apart een foto,ik zeg hem dat dat  niet hoeft,hij kan 1 klein filmpje maken,alleen al die snoetjes van die kids,geweldig,ze bedanken me allemaal op hun eigen manier,sommige zijn niet van me af te slaan,dat is een gevoel dat kan ik  niet uitleggen,als je dat ziet zou je alles zo kunnen afstaan.....Er staat een ouder mannetje,die de hele tijd lacht,ik vraag Dewa wat zijn rol is,hij vraagt het en dan zegt zij dat hij gehandicapt is en zij hem ook verzorgd,ik zeg dat hij ook wat mag krijgen,hij is dolblij.We krijgen wat water,en Dewa wil een foto maken met al de kids erbij.Mijn dag kan niet meer stuk.We rijden terugnaar t hotel waar ik snel een duikje ih zwembad neem ,het is zo warm.Om 16.uur heb ik een workshop Visagie met de Dames vh hotel,ik maak me zelf ook wat op,hoe houden ze t vol hier die warmte met al die Make-up......Sri volgt mij altijd en verkoopt zelf ook Oriflame en wilde dit graag doen,ik heb mijn spulletjes wat ik heb meegenomen voor me zelf en trommel alles bij elkaar en we zien wel wat we ermee kunnen.Er zijn 4 Dames die meedoen en 2 willen alleen lipstick op,het is er superwarm ondanks de airco,het was wel leuk om te doen,Dedames proberen zichzelf hier altijd lichter te maken,laat zien dat het met de parels op hun huid ook kan.Savonds is er een optreden van de jongens die ih hotel werken,ze hebben een bandje en maken muziek en zingen erbij,het is heel gezellig.