Boottochtje met Udine

15 april 2017

Vandaag maken we een langere boottocht met Udine,ons aanbevolen door een Nederlands gezin dat we hebben leren kennen bij t hotel,het stel heeft er een huisje en heeft de trip ook gedaan.We vertrekken om 10.00r met zn tween,Gerrit heeft  niet veel met bootjes dus die blijft in het hotel.We hebben een heerlijke trip,geweldig op de zee,wat een genot,en hoe schoon,we rijden langs de kust waar je alle hotelletjes ziet en huisjes,mooi en minder mooi,rijkdom en armoede het ligt allemaal zo kort bij elkaar,maar de mensen zijn er gelukkig.Na een poos te hebben gevaren stoppen we bij een klein haventje...Zemaken er ook bootjes,dit is echt armoede,Udine zegt hoe we kunnen lopen naar de tempel,het is heel warm en we lopen met onze hoedjes op ernaar toe,we worden door alle mensen verwelkomd,iedereen groet ons,we zien er een nest met 5 kleine pups,ook komen we langs een ruimte waar ze de rijst drogen,bij de tempel aangekomen zijn ze net alles ah versieren,voor de ceremonie,we kijken er even rond en lopen weer terug richting haven,waar we even zitten en dan weerverder varen naar de  Chinese tempel,daarna gaan we lunchen,dan gaan we weer terugvaren en mogen dan snorkelen,mooie vissen,geweldig,we zien ook de fiets en alles wat erbij hoort,dit heeft de eigenaar van het hotel gemaakt,er is ook een rif aangelegd,dat kan je sponsoren  moet wel  nog flink aangroeien, de vissen die er zitten worden door alle vissersboten die er komen voor te snorkelen gevoerd zodat de mensen genoeg te zien hebben.Daarna zitten we nog even op de boot,heerlijk rustig,daarna wordt t wel erg warm en vragen we om langzaam terug te varen,we  nodigen de gids nog even uit om wat te komen drinken en hij vraagt aan Hans of hij een keer mee wilt gaan vissen ,dat gaat hij  nog doen.We hebben vandaag een tour van 2 dagen en 2 overnachtingen erbij geboekt voor Gili Trawangan en Lombok,we  ertrekken Maandag,Gerrit gaat nog raften met de boys,wij willen het eiland toch even gaan bekijken.Vandaag zijn er allemaal  eremoniesen zijn we uitgenodigd om vanmiddag te eten bij Aniek de eigenares van het hotel.We hebben heerlijk ontbijt gehad en zitten lekker relaxed bij t zwembad waar ik alle verhalen bijwerk en de Heren lekker relaxen.Nu ga ii ook heerlijk een duikje nemen en verder een relaxte dagje doen.