Van alles wat

15 april 2017

Vandaag even bijschrijven wat we nog allemaal gedaan hebben,drukke dagen gehad en allemaal even indrukwekkend,en savonds te moe om alles nog bij te schrijven.We zijn gaan snorkelen bij een natuurgebied (zo noemen ze het daar)Menjangan.

Er schijnt op t eiland ook een tempel te zijn en er zouden herten te zijn,ben benieuwd,ik zie er een beetje tegen op het snorkelen,ben bang dat t te lang is en dat ik er niet uit kan wanneer ik wil,maar goed we gaan zien hoe t gaat,ik vertel het wel aan de begeleider,we maken eerst een mooi boottochtje,we stoppen midden op de zee in de buurt van het eiland,wow wat een prachtige vissen,na een half uur gaan we eruit,heb t helemaal kunnen meedoen niet verwacht,al vond ik het eng toen we de zeeslangen zagen,weer een overwinning!We varen naar het eiland waarveel bootjes met toeristen zijn,het ziet er niet schoon uit,overal ligt plastic en rotzooi ih water,zo zonde,en vooral omdat t een natuurgebied schijnt te zijn,in de natte kleren lopen we het eiland op,we komen bij de tempel in de buurt,ze lopen er allemaal in mooie kleren rond ik mag zelfs wat plaatjes schieten en de hele familie moet erop.Ook de herten kan ik goed van dichtbij fotograveren,ze zijn tam.We zien steeds meer rotzooi,wat zonde en erg dit,ik praat erover met de begeleider en die zegt dat t allemaal van de zee uit Java komt,maar er lopen veel mensen bij de tempels en we zien dat die overal zitten en van alles bij zich hebben, maar er is nergens een prullenbak ,zo zonde dit, aar goed,We gaan verder voor onze volgende snorkeling,hij laat ons door de troep in t water gaan en zegt dat iets verder op mooie vissen zijn,we zwemmen erdoor en ik vindt het verschrikkelijk vies,plastic op je huid,rotzooi om en op ons heen,gelukkig komt er een einde aan,ik zeg wel dat ik er niet meer terugdoor heen gaan en hij laat later de boot ons komen ophalen,ik moet zeggen we hebben wel mooie vissen gezien,was de moeite waard,alleen zou ik een tweede x niet meer door de rotzooi gaan.We varen nog een stuk verder de zee in we komen langs een paar mooie rotsen waar de vleermuizen in zitten ,echt heel veel,het water is er heel helder,net alsof we in Kroatië zijn.Daarna gaan we lunchen en terug naar t hotel,waar we heerlijk bij t zwembad hebben gelegen en verder niks gedaan hebben,morgen drukke dag.